شرح وظایف:
۱- پیگیری و اجرای دستورالعمل های ارسالی از سوی معاونت انتظامی سازمان مرکزی
۲- اجرای مصوبات هیئت مدیره که توسط ریاست هیئت مدیره ابلاغ می گردد.
۳- دستور تشکیل کمیته های کارشناسی تخصصی برای بررسی پرونده های ارجاعی و نظارت بر عملکرد آن ها
۴- مکاتبه با مراجع ذیصلاح قضایی و درمانی جهت تکمیل پرونده های انتظامی
۵- ارتباط و تعامل با دستگاه قضایی و انتظامی
۶- ثبت اطلاعات مربوط به پرونده های انتظامی در سیستم یکپارچه سازمان مرکزی
۷- ارایه گواهی عدم سوء پیشینه با هماهنگی معاونت انتظامی سازمان مرکزی
۸- مشارکت در تشکیل شوراهای حل اختلاف
۹- مشاوره و راهنمایی مراجعین در حیطه امور انتظامی
۱۰- ارائه شکایات رسیده به دادسرای انتظامی جهت ثبت شکایات و راهنمایی شاکیان جهت مشاوره با دادستان یا دادیار اول
۱۱- نظارت بر کلیه مراحل رسیدگی به امور پرونده های انتظامی از دادسرا تا هیئت تجدید نظر انتظامی استان
۱۲- پاسخ به درخواست های کارشناسی از طرف مراجع ذیصلاح قضایی
۱۳- پاسخ به استعلام مراجع قضایی درخصوص عضویت اعضاء، اعلام مشخصات فردی و مکاتباتی اعضاء به مراجع قضایی مطابق ضوابط و مقررات
۱۴- بررسی آماری و تحلیل شکایات واصله و آرای صادره از دادسرا و هیئت بدوی انتظامی نظام پزشکی
۱۵- انتشار موارد شایع قصور پزشکی جهت پیشگیری از تکرار آن در مجلات سازمان نظام پزشکی
۱۶- ایجاد پایگاه تحقیقاتی برای بررسی موارد قصور پزشکی و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای پیشگیری از تکرار آن ها
۱۷- سایر وظایفی که توسط شورای عالی سازمان یا سازمان مرکزی ابلاغ می گردد.